Renginio akcentai
Pamoką suplanavo, parengė ir vedė muzikos mokytoja M. Tamošaitienė, Pagirių meno mokyklos kanklių mokytoja R. Mockūnienė ir akompaniatorė J. Umaraitė. Pamokos metu turėjome svečių: gimnazijos mokytojai ir pavaduotoja. Pamokoje mokiniai aktyviai bendravo, atsakinėjo į klausimus, atliko vieną paruoštą užduotį. Kiekvienas stengėsi užduotį atlikti kuo geriau, nes už gerai atliktą darbą buvo surašyti vertinimai.
Mokiniai buvo išsamiai supažindinti su lietuvių liaudies instrumentais, jų skambėjimu ir paskirtimi. Vaikai turėjo puikią progą išgirsti skudučių ir įvairių kanklių skambesį, susipažinti su jų atsiradimo istorija, grojimo būdais ir galimybėmis, o svarbiausia, pamokos pabaigoje mokiniai galėjo prieiti, paliesti ir net pabandyti pagroti kanklėmis ir skudučiais. Vaikų emocijos liejosi per kraštus. Manau, kad daugelis mokinių prie muzikos instrumentų gyvai prisilietė pirmą kartą. Pasibaigus pamokai, jie niekaip negalėjo atsitraukti nuo instrumentų. Mokiniams buvo leista pasidžiaugti dar ir pertraukos metu.
Pamokos metu ugdytiniai stebėjo kiekvieną grojančią mokinę (jiems grojo Pagirių meno mokykloje besimokančios kanklininkės ir skudutininkės), jų judesius, klausėsi lietuvių liaudies originalių ir harmonizuotų melodijų, specialiai kanklėms sukurtų bei pritaikytų kūrinių. Visi nespėjome pajusti, kaip greitai pasibaigė pamoka, tačiau galime tvirtinti, kad pamoka pavyko ir turėjo daug naudos.
Straipsnį publikavo
– Milda Tamošaitienė